La gestió dels plans d’emergència en localitats afectades per desastres naturals és molt complexa . Les accions de salvament, el temps d’actuació, la capacitat de resposta de la població o informar sobre el protocol a seguir són algunes de les tasques que els equips de protecció civil deuen tenir baix control amb l’objectiu de salvaguardar tots els agents implicats: protecció de vides humanes, flora i fauna, béns materials, negocis d’oci a l’aire lliure, etc.
Anticipació de les administracions
Actualment, algunes administracions públiques s’han anticipat operativament davant possibles desastres naturals. Darrera l’arribada del coronavirus en març de 2020, els ajuntaments van posar en marxa el desplegament d’equips de megafonia per anunciar i recordar les mesures sanitàries a la ciutadania, a més d’altres mesures de contenció. Però arran dels últims aconteixements ocorreguts al llarg de 2021, com l’erupció del volcà Cumbre Vieja en l’illa de La Palma o les inundacions per la pujada del caudal del riu Ebro, s’ha deixat entreveure que encara queda molt per fer per estar preparats davant situacions d’emergència d’aquesta magnitud.
Arrasado el camping de Hostalric, donde los vecinos están confinados tras el paso de Gloria https://t.co/D6vCe1x6zh pic.twitter.com/S7najg09f6
— NIUS (@NiusDiario) January 22, 2020
A 58 km de Zaragoza grabadas por un dron en #Novillas Se espera la cresta de esta crecida en #Zaragoza el martes #CrecidaEbro pic.twitter.com/stIBDb0Rbf
— Aragonews (@Aragonews2021) December 12, 2021
Las coladas de lava paran la destrucción, después de arrasar 1.237 hectáreas y 2.988 edificaciones #lapalma #erupcionlapalma #volcanlapalma #eltime #copernicus #catastro #reconstruccion https://t.co/pFgEK4s31m pic.twitter.com/2qGzE419RZ
— El Time (@ElTimeLaPalma) December 17, 2021
Informació i prevenció amb megafonia per plans d’emergència
Alguns desastres naturals són, en gran mesura, inevitables, però és possible preveure el seu impacte i minimitzar les conseqüències sobre la ciutadania. L’ús de sistemes de megafonia i intercomunicadors d’emergència permeten facilitar les tasques de prevenció, informació i actuació:
- Avisos de prevenció a la ciutadania abans d’un desastre natural.
- Capacitat d’informar massivament del protocol a seguir
- La ciutadania pot avisar a través dels intercomunicadors d’emergència per a que acudeixin a la seva ajuda
- Gestió centralitzada: un centre de control envia les ordres a tots els punts instal·lats de manera remota.
Per enfortit la vulnerabilitat de les poblacions davant desastres naturals, és molt important que existeixin mesures de seguretat i prevenció que quedin desprotegides. AirVoice és el sistema de megafonia sense fils destinada a prevenir a la població mitjançant avisos d’informació i plans d’evacuació en zones d’emergència.
Solucions sense fils destacades
Administracions públiques i entitats confien en la tecnologia d’AirVoice per la seva eficàcia i facilitat d’ús per oferir serveis a la ciutadania. Els següents equips són les més destacades pels nostres clients per a situacions d’emergència a platges i centre urbans.
AirVoice Compact, la solució de megafonia sense fil que ofereix serveis d’informació, prevenció i plans d’emergència a diferents entorns. És un sistema totalment autònom i no requereix preinstal·lació, a més de mimetitzar-se amb el seu entorn gràcies a la seva mida reduïda. Emet missatges personalitzats en directe o pregravats cobrint grans superfícies de manera remota per part dels serveis de salvament o autoritats municipals.
AirSOS és el sistema intercomunicador sense fil GSM d’AirVoice. És totalment autònom i no requereix preinstal·lació. Permet la comunicació immediata amb els serveis d’emergència, Salvament, 112 o Protecció civil per dur a terme accions de sonorització, informació o plans d’emergència en diferents aplicacions i sectors.